Publications scientifiques
Articles de revue
Ayotte-Beaudet, J.-P., Berrigan, F., Deschamps, A., L’Heureux, K., Beaudry, M.-C. et Turcotte, S. (2022). K-11 teachers’ school-based outdoor education practices in the province of Québec, Canada: from local initiatives to a grassroots movement. Journal of Adventure Education and Outdoor Learning. DOI
Deschamps A., Scrutton R. et Ayotte-Beaudet J.-P. (2022) School-based outdoor education and teacher subjective well-being : An exploratory study. Front. Educ.7:961054. DOI. (Article publié).
Ayotte-Beaudet J.-P., Chastenay P., Beaudry M.-C., L’Heureux K., Giamellaro M., Smith J., Desjarlais E. et Paquette A. (2021). Exploring the impacts of contextualised outdoor science education on learning : The case of primary school students learning about ecosystem relationships. Journal of Biological Education Online First 1-18. DOI. (Article publié).
- Ayotte-Beaudet J.-P. et Potvin P. (2020). Factors related to students' perception of learning during outdoor science lessons in schools' immediate surroundings. Interdisciplinary. Journal of Environmental and Science Education 16 (2), 13 pages. DOI. (Article publié).
- Ayotte-Beaudet J.-P., Potvin P. et Riopel M. (2019). Factors related to middle-school students’ situational interest in science in outdoor lessons in their schools’ immediate surroundings. International Journal of Environmental and Science Education 14 (1), 13-32. (Article publié).
Rapports
- Ayotte-Beaudet J.-P., Berrigan F. et Vinuesa V. (2022). Pratiques enseignantes en plein air au Québec : au-delà de la pandémie de COVID-19. Université de Sherbrooke.
- Ayotte-Beaudet J.-P. et Desormeaux-Moreau M. (2021). Perception des personnes étudiantes à l'égard du projet pilote des classes extérieures à l'automne 2020. Université de Sherbrooke. 8 p.
- Ayotte-Beaudet J.-P., Beaudry M.-C., Bisaillon V. et Cordeau P. (2020). Classes extérieures dans l’enseignement supérieur en contexte de COVID-19 au Canada : Guide pour appuyer les directions lors des premières étapes d’implantation. Université de Sherbrooke. 21 p.
Ayotte-Beaudet, J.-P., Beaudry, M.-C., Bisaillon, V. et Dubé, M. (2020). Pédagogie en plein air dans l’enseignement supérieur en contexte de COVID-19 au Canada, Guide pédagogique pour appuyer les personnes enseignantes. Université de Sherbrooke. 21 p.
- Daigle P., Lacoste Y., Beaumont J., Moffet J., d'Auteuil M., Ayotte-Beaudet J.-P., Caudron A. et Bilodeau V. (2020). Enseignement en plein air et COVID-19. Stratégies pour assurer la sécurité, la santé et le bien-être des élèves et des intervenants du milieu scolaire. Université du Québec à Montréal. 4 p.
- Ayotte-Beaudet J.-P., Beaudry M.-C., Bisaillon V. et Dubé M. (2020). Pédagogie en plein air dans l’enseignement supérieur en contexte de COVID-19 au Canada : Guide pédagogique pour appuyer les personnes enseignantes. Université de Sherbrooke. 20 p.