Creating Meaningful Educational Experiences - Créer des expériences enseignantes inspirantes -

Date :
Cet événement est passé.
Type :
Colloques et congrès
Public :
Cegep Faculty (personnel enseignant anglophone du collégial)
Lieu :

Description :

Join us for this first ever Performa Event and meet our Keynote Speaker Martha Cleveland Innes.

So much has changed since 2020 in the teaching and learning environment! On June 1st, 2022 we will look at some of the questions we have about creating meaningful educational experiences:

• How do we further develop the resources we already have?
  • With these new resources, is there a way to approach serious games and make it relevant?
  • Distance education has arguably changed how we build relationships with our students and how they build relationships among themselves. How can we open up spaces to help establish, strengthen and nurture these relationships in the digital world to foster learning?
  • Is there a way to design a blended learning course? Are there any models to inspire us?

Cet événement sera proposé en anglais.

Il regroupera plusieurs ateliers thématiques et accueillira Martha Cleveland Innes comme conférencière principale.

L’environnement éducatif a tellement changé au cours des deux dernières années! Cette journée du 1er juin 2022 sera l'occasion de créer des expériences enseignantes inspirantes:

• Nous avons de nouvelles ressources, comment en apprendre plus?
  • Est-ce possible d’inventer de nouvelles approches, d'intégrer davantage les jeux sérieux?

• L’enseignement à distance a nécessairement changé la relation enseignante et apprenante. Comment ouvrir des espaces d’échanges et établir, voire enrichir notre discussion pédagogique?
  • Est-ce que la planification d’un cours hybride ça s’apprend? Existe-t-il des modèles inspirants?

Piece jointe :

Agenda (283.06 ko)